Pečovatelská služba ve spolupráci s ECHOpix s.r.o. pořádá 2. 11. 2021 od 14:00 hod. divadelní formou zásady bezpečnosti seniorů v dopravě. Akce se uskuteční v prostorách pečovatelské služby, ul. Gymnazijní 237, Uničov. Vstup volný při dodržení epidemiologických podmínek.
Za účelem zvýšení dopravní bezpečnosti seniorů proběhne v letech 2020 a 2021 osvětový neziskový projekt s názvem Senior bez nehod, jehož cílovou skupinou budou lidé starší 65 let. VÝCHOZÍ STAV: Senioři jsou v silničním provozu ve srovnání s ostatními věkovými skupinami nadprůměrně ohroženi. Představují 18 % z celkové populace České republiky, ale jejich podíl na počtu obětí dopravních nehod je více jak 24 %! Očekává se, že v roce 2030 bude až 24 % populace starší 65 let. Zvláště alarmujícím faktem jsou fatálnější následky nehod seniorů. Dle statistik skončí nehoda jedince ve věku 65 až 74 let s dvakrát vyšší pravděpodobností jako smrtelná než u osob ve věku 30 až 49 let. U osob starších 74 let je tato pravděpodobnost až 16x vyšší! HLAVNÍ CÍLE PROJEKTU:• Snížení nehodovosti seniorů a rozšíření povědomí o této problematice.• Seznámení se specifiky chování seniorův provozu a doporučení opatření, jež přispějí ke zvýšení jejich bezpečnosti nejen na silnicích.• Představení potenciálu moderních asistenčních systémů motorových vozidel.• Připomenutí pravidel silničního provozu pro řidiče, cyklisty a chodce.• Upozornění na zdravotní omezení vyplývající z věku účastníka silničního provozu.• Informování o vedlejších účincích léků a dalších rizikových faktorech. FORMA PROJEKTU – TURNÉ: Po celé České republice se uskuteční 300edukativních přednášek formou divadelních scének spojených s odborným výkladem a audiovizuální prezentací. Do měst a obcí, ve kterých se turné přednášek neuskuteční, budou distribuovány vzdělávací balíčky a ty poslouží k edukaci seniorů v režii místních samospráv či klubů seniorů. MEDIÁLNÍ KAMPAŇ: Součástí projektu bude i mediální kampaň (TV, rádio, tisk, internet). Kampaň není zaměřena pouze na seniora v roli řidiče, ale také chodce, cyklisty a cestujícího prostředky hromadné dopravy. Předpokládá se mediální dosah kampaně na většinu ze zhruba 1 900 000 seniorů žijících v ČR a účast přibližně 18000 seniorů na přednáškách.

Komentáře jsou zakázány.